علائم پارگی تاندون شانه

علائم پارگی تاندون شانه : برخی اوقات در حین ورزش و یا در اثر فشارهایی که به تاندونها وارد می ‌شود، با مسئله پارگی تاندون مواجه می شویم. ولی چگونه متوجه شویم که تاندون بخشی از بدن ما دچار پارگی شده تا برای درمان سریع نزد پزشک مراجعه نماییم؟

علائم پارگی تاندون شانه دکتر پژوا سلیمانزادهعلائم پارگی و آسیب تاندون شانه معمولاً به مرور زمان شدیدتر می ‌شوند. باید گفت نشانه های اولیه این عارضه با استراحت التیام می یابند ولی علائم می ‌توانند ثابت بمانند.

از جمله علائم پارگی تاندون شانه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• دردی که در حین بالا یا پایین آوردن بازو ایجاد می شود
  • تورم و درد در قسمت کنار بازو یا جلوی شانه
  • خشکی و سفتی مفصل شانه
  • صدای تق تق در حین بالا آوردن بازو
  • عدم استحکام و بی تحرکی بازوی صدمه دیده
  • درد در حین بردن دست به طرف پشت

دلایل پارگی تاندون شانه

از جمله دلایل بروز التهاب تاندون شانه عبارتند از:

خوابیدن به یک طرف و روی یک بازو در تمام طول شب و هر شب

نگه داشتن بازو در یک وضعیت ثابت در طولانی مدت به عنوان مثال زمان کار کردن با کامپیوتر یا آرایشگری

داشتن شغل هایی نظیر نقاشی و نجاری که شخص مدت طولانی با بالا نگه داشتن بازو مشغول کار است.

انجام ورزشهایی نظیر بیسبال (به خصوص پرتاب کننده توپ)، شنا، تنیس و وزنه برداری که حرکات مکرر بازو را ایجاب می ‌کند.

یکی دیگر از دلایل پارگی تاندون شانه این است که حین زمین خوردن بازو را دراز کرده باشید یا اینکه بازو حین بلند کردن اشیای سنگین در حرکتی ناگهانی کشیده شود.

چنانچه پارگی تاندون شانه مزمن باشد به تدریج و به آهستگی و اغلب به دنبال سندرم گیر کردن تاندون یا التهاب تاندون شانه رخ می ‌دهد. تاندون به مرور تحت تأثیر این مشکلات تحلیل رفته و نهایتاً پارگی تاندون شانه روی خواهد داد.

آسیب تاندون شانهالتهاب تاندون شانهپارگی تاندون شانهخشکی و سفتی مفصل شانهدلایل پارگی تاندون شانه